Finanse publiczne

Strona główna » Aktualności » E-doręczenie zamiast poleconego
2019-03-01, KW

E-doręczenie zamiast poleconego

Do konsultacji przekazano projekt ustawy o elektronizacji doręczeń, która umożliwi elektroniczną wymianę korespondencji poleconej.

Zgodnie z przyjętymi założeniami zostaną wprowadzone m.in. publiczna usługa rejestrowanego doręczenia elektronicznego (dostępna dla podmiotów publicznych, obywateli czy przedsiębiorców) oraz publiczna usługa hybrydowa (polegająca na stosowaniu elektronicznej korespondencji przez podmioty publiczne, podczas gdy obywatele korzystają z tradycyjnego listu poleconego).

Komunikacja elektroniczna będzie mogła być zainicjowana przez każdą ze stron. Podmioty publiczne będą zobowiązane do posiadania elektronicznej skrzynki podawczej, doręczania między sobą korespondencji z wykorzystaniem publicznej usługi rejestrowanego doręczenia elektronicznego oraz do przyjmowania na swoją skrzynkę podawczą doręczeń od innych podmiotów. Większość regulacji ma wejść w życie 1 października 2020 r. Przebieg procesu legislacyjnego można śledzić na: tinyurl.com/e-polecony [dostęp: 25.02.2019].