Informacja dodatkowa zawiera wiele pozycji, w których należy opisać stany lub zdarzenia, jakie mogły wystąpić w jednostce, ale w danym roku sprawozdawczym oraz/lub w poprzednim nie wystąpiły. Zdarza się też, że mimo ich wystąpienia jednostka nie określiła wartości, którą należałoby wykazać. W takich przypadkach jsfp wpisują w konkretnym polu zero bądź komentarz wskazujący, że dana jednostka nie posiada wymaganej informacji, że określone zdarzenia nie wystąpiły w jednostce albo że obowiązek wypełnienia pozycji tej jednostki nie dotyczy.
Do tego ostatniego określenia, chyba najczęściej stosowanego przez jsfp, odniosła się NIK w informacji pokontrolnej (nik.gov.pl/kontrole/P/19/009/). Stwierdziła, że w informacji dodatkowej jednego z ministerstw wpisano słowa „nie dotyczy” w pozycji, w której należało określić wartość nieamortyzowanych lub nieumarzanych środków trwałych używanych na podstawie umowy najmu, dzierżawy czy leasingu. Ministerstwo w istocie korzystało z obcych środków trwałych, lecz nie ujawniło tej informacji, ponieważ nie ustaliło ich wartości. Sformułowanie „nie dotyczy” mogło natomiast sugerować, że określona sytuacja w danym roku nie wystąpiła, a nawet że jest niemożliwa, bo w ogóle nie odnosi się do danej jsfp.
I może warto na ten interpretacyjny niuans zwrócić uwagę. Większość pozycji informacji dodatkowej dotyczy niemal każdej jednostki. Jednostka powinna więc np. ujawnić, że „nie posiada” informacji o aktualnej wartości środków trwałych, „nie korzysta” ze środków trwałych na podstawie umów najmu, „nie tworzyła” rezerw, „nie wytwarzała” środków trwałych we własnym zakresie. Jeśli zgodnie z wydanymi zaleceniami jsfp prezentuje informacje w tabeli, może wpisać w danej pozycji zero. W ten sposób potwierdza, że zakłada możliwość zaistnienia określonego stanu lub zdarzenia, ale w danym roku sprawozdawczym nie miały one miejsca.